Про національний роумінг в Україні
Національний роумінг - телекомунікаційна послуга, яка забезпечує можливість абонентам одного оператора мобільного зв’язку на території України отримувати телекомунікаційні послуги в мережі іншого оператора (операторів) у межах України.
Це означає, що Ви можете обрати будь-якого доступного в даний момент мобільного оператора в Україні незалежно від того, яка SIM-картка стоїть у Вашому телефоні. Тариф при цьому залишиться таким самим, який Ви мали у вашого оригінального оператора.
Наприклад, якщо зруйновано базову станцію Vodafone, то завдяки роумінгу українці підключаються до Kyivstar або lifecell. І навпаки. Достатньо кількох кліків у смартфоні, а раніше довелося би купувати й поповнювати кілька sim-карток.
Абоненти можуть користуватися не лише голосовими дзвінками та SMS, а й мобільним 2G/3G інтернетом на швидкості до 512 Кбіт/с, щоб обмінюватися повідомленнями в месенджерах або шукати інформацію в інтернеті.
Для абонентів lifecell національний роумінг працює автоматично.
Абоненти Київстар та Vodafone можуть скористатися цією опцією, здійснивши налаштування вручну на смартфоні:
1. У налаштуваннях вимкніть Автовибір мережі
Android: Налаштування — Мобільна мережа (чи Підключення) — Оператор iOS: Параметри — Стільникові дані — Вибір мережі
2. Знайдіть та виберіть доступну мережу: VODAFONE, UA-KYIVSTAR
чи lifecell. Щоб працював інтернет, увімкніть Передачу даних у роумінгу (Android) І Роумінг даних (iOS)
3. Зателефонуйте, надішліть повідомлення в месепджері або SMS для перевірки зв’язку.
Якщо зв'язок не з'явився, спробуйте ще раз або виберіть іншого оператора.
Після всіх налаштувань радимо ввімкнути Автовибір мережі. Це
дозволить автоматично перемикатися на мережу, де є зв'язок.
Звертаємо увагу, що підключення національного роумінгу може створити додаткове навантаження на мобільні мережі. Для того, щоб усі абоненти мали доступ до зв’язку у важливий момент, оператори радять: - вимкнути автозавантаження в месенджерах та інших додатках. Наприклад, автоматичне оновлення в Play Market та App Store через мобільні мережі; - у налаштуваннях смартфона можна заборонити додаткам, що працюють у фоновому режимі, використовувати мобільний трафік; - встановити нижчу якість відео в YouTube та інших відеострімінгових сервісах; - за наявності варто використовувати Wi-Fi.
Війна показала, наскільки критично бути в мережі, щоб дізнатися останні новини чи зателефонувати близькій людині й упевнитися, що вона жива, замовити доставку, викликати швидку медичну допомогу тощо під час екстрених вимкнень світла, якщо зв’язок від власного мобільного оператора зник. Завдяки послузі, жителі деокупованих міст дізнавалися актуальні новини та отримували сповіщення про тривогу із смартфонів ще до того, як їхній оператор відновлював мережу.
Взимку Міністерство цифрової трансформації України проводило опитування, чи варто продовжувати національний роумінг після війни. 93% учасників опитування проголосувати "за". Тому, почувши про потребу людей, для покращення якісного зв’язку в Україні, держава вже зараз врахувала її в законопроекті №9463, який нещодавно зареєстрували в парламенті. Так національний роумінг продовжить працювати і після війни. Крім голосового зв’язку, абонентам буде доступний і 4О-інтернет від усіх трьох операторів.
Після перемоги національний роумінг допоможе вирішити дві проблеми: 1. Швидше повернути зв’язок у деокуповані міста, де залишилось багато пошкоджених чи знищених базових станцій. Це десятки тисяч українців "поза зоною досяжності". Роумінг дозволить користуватися зв’язком від інших доступних операторів без зміни sim-карток.
2. Забезпечити українців, що живуть у селах, зв’язком від усіх операторів.
Зараз в Україні понад 5 тисяч сіл, де люди із зв’язком лише від одного оператора, адже будувати там інфраструктуру не завжди економічно вигідно. Відвідуючи рідних чи проїжджаючи повз таких населених пунктів, користувачі інших операторів втрачають зв’язок. У таких випадках роумінг дозволить людям перемкнутися на будь-якого іншого оператора і швидко повернутися в мережу.
Для проведення інформаційної кампанії в ваших громадах надаємо вам матеріали для розповсюдження (додається).
Просимо поширити інформацію про національний роумінг на вашому офіційному сайті та своїх сторінках у соціальних мережах. Бажано розмістити друковані сторінки у місцях скупчення людей (у медичних закладах, магазинах, пунктах незламності тощо). Передавайте цю інформацію своїм знайомим, аби вони могли залишатися на зв’язку у разі виникнення проблем з підключення до свого мобільного оператора.